Wybieranie agencji SEO czy agencji marketingowej, która ma nam pomóc w promocji naszej firmy na szerszą skalę, nie jest łatwe. Każda firma ma inne cele, oczekuje innego typu współpracy czy też ma swoje priorytety. Twoje oczekiwania powinny być dopasowane do możliwości obu stron. Aby budować swoją reputację w sieci, dobrze jest zatrudnić agencję marketingową. Najlepiej, gdy jest to Agencja Marketingowa SEO która ma ogromną wiedzę na dany temat i orientuje się w najnowszych trendach. Również, gdy jesteśmy zainteresowani wysokimi pozycjami w wynikach wyszukiwania, lepiej zdać się na pracę profesjonalistów. Jednak kiedy sami nie mamy w tym doświadczenia, może nam być trudno ocenić czy zatrudnienie tej konkretnej firmy będzie dobrym wyborem. Dlatego warto zapoznać się z kilkoma zasadami, które ułatwią nam podjęcie decyzji.
Agencja marketingowa musi mieć doświadczenie i umiejętności poparte zrealizowanymi projektami
Marketing internetowy zmienia się co chwilę i trudno jest przewidzieć, jakie będą kolejne trendy. Tak samo działania SEO bazują na trendach i testach. Doświadczone w tej dziedzinie osoby bez trudu dopasują swoje metody i działania do nowych warunków. Co jednak dla nas powinno oznaczać doświadczenie? Agencja SEO, a w zasadzie jej pracownicy powinni mieć najwyższe kwalifikacje. Także powinni mieć doświadczenie zawodowe w pracy nad projektami podobnymi, do naszego. Zwłaszcza projekty, które zostały zrealizowane zgodnie z planem i przyniosły wymierne efekty, są wymiernym wyznacznikiem.
Agencja SEO musi być warta, aby być „Twoim pracownikiem”
Zatrudniając firmę zewnętrzną warto zadać sobie pytanie, czy będzie dla nas przydatna, tak samo, jak jest nowo zatrudniony pracownik? Przedsiębiorstwa nie mają CV, ale mają portfolio, w którym gromadzone są zrealizowane projekty czy firmy, z którymi agencja współpracowała. Tutaj wracamy do zagadnienia doświadczenia i umiejętności agencji marketingowej, ale można je porównać do rekrutacji pracownika na podstawie życiorysu. Im bogatsze, szersze, bardziej rozbudowane CV, tym chętniej taką osobę zatrudnimy jako pracownika. A co z agencją interaktywną? Podobnie tutaj, im większe portfolio, zwłaszcza projektów realizowanych dla firm o podobnym celu biznesowym, jak nasza, tym chętniej chcielibyśmy współpracować z taką agencją.
Agencja SEO z szerokim doświadczeniem czy specjalista od niszy?
Każda agencja może mieć w swoim gronie specjalistów z różnych dziedzin, w tym specjalistycznych nisz. Ale najczęściej Agencje zatrudniają osoby z wiedzą ogólną. Są też agencje, które trudnią się tylko niszowymi projektami. Ale są też takie agencje, którym nie sprawia trudności praca nad wieloma celami naraz, aby zrealizować zaplanowane założenia. Tutaj warto się zastanowić czy chcemy postawić sobie szeroki cel, a wtedy przyda nam się współpraca z osobami, które mają ogólną wiedzę. Czy może chcemy się skupić tylko na konkretnej, wąskiej dziedzinie. Aby Twoja strona www została dobrze wypromowana i miała więcej odwiedzin musisz poszukać osób z szerokim doświadczeniem.
Jednorazowa konsultacja czy stała współpraca – co i kiedy jest lepsze?
Agencja interaktywna może z nami zawrzeć umowę na działania prowadzone stale, przez wybrany okres lub też na jednorazową konsultację. Tutaj również dużo zależy od tego, jakie działania z zakresu marketingu czy SEO już prowadzimy i jakie jeszcze jesteśmy w stanie sami prowadzić. Gdy mamy problem z jedną dziedziną, na przykład z analizą strony internetowej i naprawieniem jej pod kątem lepszego działania na potrzeby pozycjonowania, można z powodzeniem wybrać konsultację. W jej ramach ustalić zakres konkretnych działań, za które odpowiedzialna będzie agencja aż do czasu ukończenia modyfikacji. A później prowadzić resztę prac samodzielnie.
Natomiast gdy interesuje nas kompleksowa opieka specjalisty SEO czy osoby od marketingu internetowego i nie chcemy sami zajmować się takimi pracami, wtedy należy wybrać agencję do stałej współpracy.
Najważniejsze pytania które musisz zadać
Nie tylko o portfolio czy doświadczenie powinniśmy zapytać. Ważne jest czy agencja będzie w stanie rozwiązać problemy naszej strony. Czy może prowadzić marketing zgodnie z wyznaczonym celem i wreszcie czy dysponuje zasobami i personelem, którzy są do tego potrzebni. Warto też zapytać o największe sukcesy i porażki, związane z projektami zamieszczonymi w portfolio. Dobrze jest też zadać pytania, które zadalibyśmy potencjalnym pracownikom na rozmowie rekrutacyjnej. To przecież my zatrudniamy agencję, a nie ona nas, więc mamy prawo zapytać o wszystko, co nas interesuje.