Dodając nowe treści na stronę www pamiętaj, aby mieć pożytek z content marketingu przy pozycjonowaniu strony. Tworzenie stron internetowych, które są atrakcyjne dla odbiorców, jest priorytetem. Jeśli strona nie będzie interesująca, internauta bardzo szybko ją opuści i wbrew pozorom nie dotyczy to tylko serwisów informacyjnych czy blogów. Popularne w Polsce sklepy internetowe również muszą rozbudowywać swoje treści, aby wzmocnić pozycjonowanie strony i dzięki temu zatrzymać potencjalnych klientów. Sprowadza się to jednak do zagadnienia: o czym tak naprawdę chcą czytać osoby korzystające z różnych stron internetowych?

Treści potrzebne do pozycjonowania strony

Niestety wciąż można spotkać się ze stwierdzeniem, że pozycjonowanie stron internetowych to tylko linkowanie czy inwestycja w reklamy pokazujące się w wynikach wyszukiwania. Już od dawna jest to tylko dodatkową czynnością, którą stosuje się przy prowadzeniu działań SEO. Priorytetem są treści, które sprowadzą czytelników, a być może potencjalnych klientów na stronę www. Im lepszej jakości artykuły, przydatne grafiki czy nawet prezentacje, tym więcej osób będzie wracać na stronę www.

Marketing treści jest bardzo istotną częścią samego pozycjonowania strony. Poczytne artykuły będą pozycjonować stronę i generować ruch. Ciekawe materiały zostaną również polecone przez użytkowników serwisu innym osobom. Pojawią się też wyszukiwania organiczne, przez które internauci zaczną wchodzić na stronę. Jednak, aby to osiągnąć trzeba wygenerować treści, które naprawdę kogoś zachęcą do wejścia, a potem regularnego powrotu na stronę.

Marketing po pandemii

Niestety w czasie pandemii trzeba było mocno zrewidować swoje działania w sieci. Jeden z wniosków, jaki mogliśmy wyciągnąć w czasie pandemii jest taki, że aż połowa społeczeństwa regularnie korzysta z mediów społecznościowych. Bez dostępu do Internetu większość osób nie miałoby co robić. Obecnie wiele branż bardzo ucierpiało i zanotowało straty z powodu zmniejszenia zainteresowania ich produktami albo usługami. Jednakże nie oznacza to, że tak będzie zawsze.

To właśnie dzięki marketingowi treści na wiele stron trafili nowi użytkownicy. Dużo osób z nudów podczas kwarantanny zaczęło czytać książki, kupować produkty przez internet czy zapisywać się na kursy doszkalające. Mimo, że niektóre branże zanotowały spadek zainteresowania, inne osiągnęły wzrost. Co do tego doprowadziło? Treści, które są chętnie czytane.

My też widzimy co się dzieje

Każda firma musi dostosować się do zmieniających się priorytetów klientów. W dobie pandemii wszyscy zainteresowali się choćby informacjami o tym, jak podnieść odporność, dbać o higienę czy bezpiecznie robić zakupy. Zyskały na tym sklepy internetowe, które były częściej wybierane niż tradycyjne sklepy. Jednak biorąc pod uwagę niepewność finansową, klienci nie byli zainteresowani drogimi i najnowszymi produktami, a raczej takimi, które im się po prostu przydadzą, są użyteczne oraz nie stracą na wartości.

Dużo marek postanowiło pokazać, że są po stronie klientów i im też zależy, aby dana społeczność czuła się dobrze. Wsparcie lokalnych społeczności, nawet dobrym słowem sprawiło, że spora liczba klientów zmieniła zdanie o firmie na lepsze. Choć tego typu działania nie są skoncentrowane na otrzymaniu zysku, mogą go wygenerować w przyszłości. W jaki sposób?

Koncentrując się na społeczności i jej potrzebach wywołujemy pozytywne emocje. Zapewnienie wsparcia moralnego jest bardzo dobrą drogą do pozyskania zaufania klientów. Przy takich działaniach dana firma dobrze się kojarzy i sprawia, że klienci są jej bardziej lojalni, jeśli już wcześniej korzystali z jej usług. Nie zawsze trzeba więc koncentrować się na samym produkcie czy usłudze. Czasami warto skoncentrować się na odbiorcach i ich potrzebach. Klienci, chcą widzieć, że z pomocą danej firmy poradzą sobie nawet z przeciwnościami.

Pozycjonowanie strony przez dobre treści

Treści edukacyjne zawsze i w każdej branży będą na czasie. Wiele osób przed zakupem produktu lub skorzystaniem z usługi najpierw sprawdza szczegóły oferty. Zdarza się, że ktoś najpierw czyta instrukcję obsługi, a dopiero potem wybiera produkt, który wydaje się w użyciu najłatwiejszy czy ma dużo przydatnych konkretnie dla tej osoby funkcji. Zatem dobrze by było, gdyby takie informacje widniały u nas na stronie. Będą one przydatne i dla osób planujących zakup, jak i dla aktualnych użytkowników, którzy szukają informacji o sposobie użycia jakiejś funkcji.

Firmy z każdej branży na swojej stronie mogą dodawać ciekawe treści, które wnoszą coś nowego. Pozycjonowanie strony to również dbanie o dodawanie ciekawych treści. W branży modowej można pisać choćby o tym, co jest modne, jak łączyć ze sobą kolory i wzory. Prowadząc firmę sprzedającą produkty spożywcze, dobrym pomysłem będzie wprowadzenie na stronie kącika z poradami dietetycznymi. To wszystko wpływa pozytywnie na pozycjonowanie strony w Google. A co w wypadku trudniejszych branż?

Zawsze możemy znaleźć temat, który zaangażuje odbiorców i ściągnie ich na stronę. Wystarczy w ciekawy sposób opisać produkty i ich użyteczność lub oferowane usługi pod kątem ich zalet albo nawet samego sposobu wykonania. Sporo osób będzie ciekawych, jak tworzone są produkty do sprzedaży, konstrukcje, jak działa nowa technologia czy w końcu jak wygląda cały przebieg usługi aż do uzyskania efektu końcowego.

Zróżnicowane treści dla poszczególnych mediów

Prowadzoną stronę internetową, sklep czy social media warto traktować jako jeden wielki omnichannel. Oznacza to, że z jednej strony treści muszą być spójne, a z drugiej dopasowane do odbiorców danego kanału. Przykładowo, gdy chcemy przeczytać fachowy artykuł wyjaśniający, jak działa dane urządzenie, wchodzimy na stronę firmową, nie na profil na Facebooku. Na nim z kolei można znaleźć link do dłuższego artykułu zamieszczonego na stronie. Przeplatanie treści przez wszystkie posiadane kanały komunikacji jest również dobrym sposobem pozycjonowania strony. W końcu chodzi tu o przejścia na stronę główną i dokonanie zakupów czy zamówienie usługi. Wykorzystując wiele kanałów, w których dzielimy się informacjami lub nawet specjalistyczną wiedzą, mamy więcej okazji do znalezienia potencjalnych klientów.