Niemal każda osoba, nawet niezbyt zainteresowana prowadzeniem firmy czy marketingiem może zauważyć, że filmy reklamowe i promocyjne są coraz bardziej popularne. Nawet w celu odprężenia się oglądamy przeboje kinowe, seriale, krótkie filmiki na YouTube, które mogą nas uczyć nowych rzeczy czy bawić. Szacuje się, że już za dwa lata ruch wideo będzie stanowił aż 82% całego ruchu internetowego. Nie tylko będą to krótkie filmiki na YT, ale też klipy zamieszczane na Instagramie czy Facebook Live. Dlatego, aby zdobyć nowych odbiorców, warto nauczyć się wykorzystywać filmy reklamowe w marketingu swojej firmy.
W 2019 roku nastąpił wzrost zakupów społecznościowych
Co prawda eksperci szacują, że dopiero w 2021 roku ruch wideo będzie wynosił ponad 80% ruchu internetowego, ale już w tym roku można zauważyć duże zmiany, jakie on wprowadził. Zakupy internetowe nadal są w fazie boomu. Na koniec roku 2019 można spodziewać się aż 1,92 mld globalnych nabywców cyfrowych. Sprzedawane przez Internet są nie tylko towary, ale też usługi.
Kto z nich korzysta? Szacuje się, że aż 60% konsumentów wybierających zakupy online to tak zwani millenialsi. Będą to osoby, które są w przedziale wiekowym między 18 a 38 lat. W Polsce jest ich około 11 milionów, a więc jest to bardzo duża grupa odbiorców.
Zmieniają się również zwyczaje zakupowe konsumentów. Obecnie rzadko kto przegląda strony internetowe czy szuka produktów w wyszukiwarkach. Aż 60% konsumentów deklaruje, że znalazło produkt czy usługę na Instagramie. Z kolei Facebook generuje aż 85% zamówień w mediach społecznościowych. Aż 1/3 konsumentów twierdzi też, że chętnie robiłaby zakupy za pośrednictwem wszystkich dostępnych mediów społecznościowych, w tym Pinterest, Twitter czy Snapchat.
Liczy się więc nie tylko dobry produkt czy idealna usługa, ale pokazanie jej w odpowiednim miejscu i w interesujący sposób. Dotarcie do klienta i wejście z nim w interakcje zwiększa sprzedaż, a zrobić to można, wykorzystując w marketingu np. filmy reklamowe.
Dlaczego marketing za pośrednictwem filmów reklamowych sprawdza się w e-commerce?
Nie jedna marka testowała już na swoim przykładzie, jak działają obrazy na konsumentów. Zwłaszcza zdjęcia reklamowe lub produktowe, lub biznesowe w marketingu treści to podstawa. Jednak samo zdjęcie może nie wystarczyć, by pokazać produkt z każdej strony. Klienci przed dokonaniem zakupu przez Internet chcą doświadczyć tego samego, czego oczekują po zakupach w realu. Zobaczyć produkt z wielu stron, poznać jego zastosowanie, a nawet sprawdzić, do czego będzie pasował. Najlepiej jest więc pokazać klientom treść wideo, która pokazuje to wszystko. Można do tego wykorzystać choćby Instagram Story, które jest opcją darmową.
Co można przekazać konsumentom w ten sposób?
- Pokazać produkt pod różnymi kątami
- Zademonstrować jego funkcje i zalety
- Wyjaśnić jak z niego korzystać
- Z czym go zestawić czy jak łączyć go z innymi produktami z gamy
- Odpowiedzieć na najczęściej pojawiające się pytania
Okazuje się, że nawet 64% użytkowników podjęło decyzję o zakupie po obejrzeniu treści wideo. Forma wideo przyciągnie docelowych odbiorców, ponieważ przedstawia dokładnie produkt, a klient, zamiast go sobie wyobrażać, może go dokładnie pooglądać.
5 powodów, dlaczego warto wykorzystywać filmy reklamowe w marketingu online
1. Ekspert w branży
Po pierwsze można udowodnić swoją specjalistyczną wiedzę branżową. Marka, która wie o swoich produktach i usługach wszystko, budzi większe zaufanie i szacunek. Potencjalni klienci widzą eksperta, którego mogą zapytać o wszystko, przez social media, a potem dostać odpowiedź choćby w ramach Q&A na Facebooku czy Instagram Story.
2. Zaufanie klientów
Po drugie zwiększa to zaufanie klientów. Aż 95% konsumentów deklaruje, że jest stałym klientem w firmie, której ufa. Pokazywanie swojej wiedzy, produktów czy usług bezpośrednio przez filmy wideo to dobry sposób na zdobycie zaufania konsumentów. Szczere pokazanie swojej firmy od kuchni również ma pozytywny wpływ na większość z nich.
3. Efektywny przekaz
Po trzecie warto wyjaśnić, dlaczego nasz produkt czy usługa są najlepsze. Nie wystarczy zrobić zdjęć i wstawić opisu do oferty. Trzeba przekonać konsumentów, że nasza propozycja zaspokoi ich potrzeby, rozwiąże ich problemy, czy sprawi im przyjemność. Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów, zdobędziemy ich zdecydowanie więcej. A prezentując im produkt, zgodny z ich oczekiwaniami, w sposób prosty i jasny, mamy większe szanse na zdobycie klienta.
4. Większy zasięg
Po czwarte docieramy do większej liczby potencjalnych klientów. Ruch wideo wśród ruchu internetowego przejmuje dominującą rolę. Nie można pozostawać więc w tyle. Marketerzy stawiają na filmy reklamowe, aby pozyskać nowych konsumentów. Aczkolwiek nie muszą to być tylko reklamy telewizyjne, wręcz przeciwnie. Wartościowe są nawet minutowe filmiki zamieszczane w postach na Instagramie czy Facebooku, czyli w miejscach, które odwiedza najwięcej osób w grupie wiekowej millenialsów.
5. Wzrost sprzedaży
Po piąte liczba wyświetleń markowych treści wideo na Facebooku wzrosła o 258%, a na Youtube aż o 99%. Co to oznacza? Ilość filmów reklamowych rośnie szybko, a to może przełożyć się na szybkie zwiększenie sprzedaży. To z kolei jest kluczowe dla każdej firmy. Pokazanie odbiorcom treści, które ich zainteresują w formie, która im się spodoba, jest kluczowe dla sukcesu w każdej firmie. W tym momencie będą to treści wideo, a więc nie pozostaje nic innego, jak pójść z tym trendem i skupić się na ich tworzeniu.