Stworzenie strony internetowej to dopiero początek… Nową stronę www muszą zapełnić nie tylko przykuwające wzrok obrazy, ale również dane firmy, jej oferta a przede wszystkim ciekawe treści. Teksty na stronie internetowej, pod warunkiem, że będą interesujące, mogą być jednym z elementów pozycjonowania strony www. Bardzo istotne jest to, aby strona była pożyteczna dla użytkowników, patrząc przez pryzmat oczekiwań Google, wyszukiwarki internetowej, w której chcemy uzyskać wysokie pozycje. Pozycjonowanie stron w Google nie opiera się tylko na linkowaniu, ale też na marketingu treści. A zatem co warto publikować na swojej stronie?

Dane zawsze są łakomym kąskiem

Liczby potrafią napędzać narrację, ale są też ciekawym przerywnikiem w bloku tekstu. Dlatego czyta się je lepiej i szybciej. Powstał nawet kierunek dziennikarstwa danych, co pokazuje, jak popularne jest publikowanie takich treści. Pokazanie danych firmy, które można ujawnić może też sprawdzić, że marka będzie bardziej wiarygodna w oczach konsumentów. Same liczby i dane można wykorzystać też w storytellingu. Nie muszą być to tabelki z opisem zawartości. Wręcz przeciwnie, można stworzyć opowiadanie zakorzenione w liczbach.

Jak liczby wpływają na narrację?

Od lat można zobaczyć na wielu stronach dodane infografiki. Mamy na nich dane strukturalne, okraszone ciekawym obrazem i minimum tekstu. Przez to są jasne do zrozumienia i od razu można wyłowić główną myśl. Z jednej strony wizualizacja danych jest bardzo korzystna, a z drugiej może być trudno wybrać dane, które się nie powielają i naprawdę będą interesujące dla odbiorców.

Nie zawsze trzeba pokazywać bogato ilustrowane infografiki. Tworzenie strony www można połączyć też z video treściami czy wizualizacjami. Ważne jest, aby przygotowywać je na bieżąco i dodawać aktualnie pasujące do wydarzeń lub też najnowszej oferty firmy. Oprócz tego, zawsze można wykorzystać podstawowe wykresy słupkowe czy tabelki, aby pokazać dane w powszechny sposób.

Treść musi być wiarygodna

Popularne jest powiedzenie, że „liczby nie kłamią”. Wiele osób wierzy w słupki z liczbami bardziej niż w słowa. Ponadto są one bardziej precyzyjne, a przez to godne zaufania. Ludzie widząc liczby, z natury są bardziej skłonni w nie uwierzyć, niż w tekst nawet napisany na podstawie szanowanego źródła. Zaufanie i wiarygodność do marki są bardzo ważne.

Niestety dość często można natknąć się na tak zwane fake news’y. Informacje i historyjki wymyślone, aby podnieść sprzedaż marce albo stawiające w negatywnym świetle konkurencję. Oczywiście po jakimś czasie są dementowane, ale planowaną szkodę najczęściej już zdążyły zrobić… Dlatego potrzebujemy zbudować wysoką wiarygodność swojej marki, aby nikt w takie informacje, nawet jeśli się pojawią, nie uwierzył.

A można tego dokonać między innymi przez tworzenie treści opierających się na wspaniałych historiach, popartych rzeczywistymi danymi. Takie treści mają też szeroką widoczność, a więc przy okazji możemy wykonać marketing treści i sprawić, że sama strona będzie lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania.

Potrzebna jest jednak równowaga. Tekst okraszony samymi liczbami może też być nudny lub zbyt specjalistyczny. Trzeba więc przede wszystkim korzystać z liczb, które są interesujące dla naszych odbiorców. Dzięki temu zwiększymy ruch na stronie, wyjdziemy na wiarygodnych i wpasujemy się w najnowszy trend dziennikarstwa danych.