Prowadząc działalność określaną jako niszową możemy mieć często problem ze znalezieniem punktu zainteresowania dla potencjalnych klientów. Choćby samo pozycjonowanie strony internetowej może wyglądać inaczej niż w popularnych branżach. Wiele działań opiera się obecnie na treściach, w których przeplata się istotne informacje ze słowami kluczowymi, które do strony będą kierować. Zatem treści są naprawdę istotne i dla osób zainteresowanych branżą, i pod kątem pozycjonowania strony. Znalezienie niszy jest już trudne samo w sobie, ale wybicie się w niej czy wręcz jej spopularyzowanie może być znacznie trudniejsze. Jak sobie w niej radzić?
Ty i Twoja niszowa branża
Chcąc się wybić i prowadzić dochodową działalność bardzo dobrze jest wykorzystać niszę. W każdym mieście inna firma może zostać uznana za niszową. A w działalności przez Internet jest jeszcze większe pole do popisu. Inwestując w niszę, możemy mieć mniejszy kapitał na start, bo nie musimy konkurować z molochami. Konkurencja co prawda będzie, ale o wiele mniejsza. Nisze mają też szansę na szybki rozwój. A ponadto, jeśli na danym rynku jesteśmy pierwsi, to mamy szansę na zostanie autorytetem w branży.
Pozycjonowanie strony przez dobre treści
Start z działalnością niszową nie należy do łatwych. Przede wszystkim trzeba się liczyć z bardzo specyficzną klientelą i stosunkowo małą liczbą odbiorców. Czy to oznacza, że trudno będzie nam się wybić wśród większych i bardziej popularnych firm? Niekoniecznie. Nawet firmy, które mają większy budżet, też muszą pozycjonować swoje strony internetowe i tworzyć treści. Jeśli zaczniemy dodawać konkurencyjne treści, z miesiąca na miesiąc ruch na stronie wzrośnie, a to już przełoży się na Twoje zyski.
Gdy połączymy tworzenie i pozycjonowanie strony internetowej w mądry sposób, będziemy mogli odnieść sukces w sieci. Wystarczy tylko znaleźć słowa kluczowe, jakie powiązane są z naszą niszą i wykorzystać je w treściach zamieszczanych na stronie. Jeśli będziemy dodawać informacje, na których zależy użytkownikom, szybko znajdziemy regularnych odwiedzających. A ci zamienią się w klientów. Nawet jeżeli nie sprzedajesz przez Internet i szukasz klientów, którzy przyjdą offline, dobrze zbudowana strona internetowa zapewni Ci większą rozpoznawalność.
Nie da się też ukryć, że branże niszowe mają małą ilość ekspertów. Dlatego każda osoba, która chce się czegoś dowiedzieć, może mieć problem z pozyskaniem informacji. Sam możesz zostać ekspertem prowadząc firmę, tylko musisz mieć rewelacyjną znajomość swoich produktów czy usług. Przekazuj swoją wiedzę w prosty sposób. Dodawanie animacji 3D czy innych kosztownych rozwiązań nie zawsze jest potrzebne. Skup się na samych informacjach i na tym, co odbiorcy chcą wiedzieć.
Nie korzystaj z gotowych pomysłów
Zawsze kuszące może być podejrzenie, co robi konkurencja. Nie jest to zła metoda, aby sprawdzić, co jest teraz popularne. Ale używanie gotowych pomysłów nam nie pomoże uzyskać treści, które nas wyróżnią na tle właśnie naszej konkurencji. Także ze względu na pozycjonowanie strony www nie warto opierać się o szablonowe treści czy nawet kopiowanie. Zdecydowanie bardziej wartościowe będą materiały, które przygotujemy sami. A nawet można pójść w drugą stronę. Odrzucić to, co już jest dostępne w Internecie i pokaż to, czego jeszcze brakuje.
Jak znaleźć pomysł na treść?
Dobrze jest kierować się zasadą zapełniania strony treścią, którą chcą czytać odbiorcy. W wypadku nisz i tak trudno jest znaleźć porządne i rozbudowane artykuły, które edukują lub informują o nowościach na rynku. Dlatego warto choćby regularnie wrzucać na stronę treści związane z tym, o co pytają odbiorcy. Skoro trudno jest znaleźć samemu informacje, firma może sama się nimi podzielić, a przy okazji zyskać klientów.
W każdej dziedzinie są widoczne trendy. Może i w Twojej branży takie są? To też jest dobry temat, który można wykorzystać pod marketing treści. W związku z prowadzoną działalnością musisz być na bieżąco z tym, co się w branży dzieje. Dlaczego by o tym nie powiedzieć szerszej publiczności? Wtedy wyprzedzisz konkurencję i to Twoja strona będzie częściej odwiedzana. Można też tworzyć treści pod kątem informowania najlepszych klientów o ważnych wydarzeniach. Nie oznacza to jednak, że trzeba zostać serwisem informacyjnym z danej dziedziny. Po prostu musisz dodawać informacje o tym, co klientów może zainteresować lub co jest dla nich ważne.