Z Internetu korzysta zdecydowana większość osób, dlatego to niezwykle ważne, co publikujemy w sieci i jak te publikacje są odbierane. Szczególnie firmy muszą dbać o to, aby mieć przychylne opinie oraz wyróżniać się pozytywną reputacją. Wbrew pozorom, to, jak odbierają nas potencjalni klienci, nie zależy tylko od rankingów czy opinii w Internecie. Także ilość informacji publikowanych o firmie ma znaczenie. Jak zatem dbać o reputację w sieci? Możemy skorzystać z usług agencji marketingowej lub zadbać o reputację we własnym zakresie.

Dobra reputacja prowadzi do zdobycia nowych klientów

Nie trzeba być specjalistą od PR, aby prowadzić kompetentnie działania swojej marki w sieci. Choć jeśli nie wiesz, co możesz poprawić lub zmienić w swojej strategii, dobrze jest zatrudnić agencję marketingową do pomocy w tej kwestii. Budowanie reputacji online, ułatwia firmie pozyskiwanie nowych klientów. Niejednokrotnie odpowiednia, przemyślana reakcja na negatywne opinie, które mogą się pojawić na kontach społecznościowych może przynieść duże korzyści. Często wystarczy tylko odpowiedzieć na taką opinię, aby zdobyć reputację rzetelnej marki, która dba o swoich klientów.

Budowanie reputacji przez social media

Social media najłatwiej jest wykorzystać do budowania dobrego wizerunku firmy. Oczywiście działania prowadzone na firmowej stronie internetowej też są bardzo ważne. Jednakże konsumenci o wiele częściej zaglądają na portale społecznościowe i tam wchodzą w interakcje niż na firmowej stronie internetowej. Klienci bardzo chętnie zostawiają opinie na Facebooku, w wizytówce Google czy nawet w odpowiednim miejscu na stronie. Wiele osób, zanim coś kupi czy skorzysta z usługi, najpierw przegląda właśnie te zakładki. Zawsze warto je wykorzystać w budowaniu swojej reputacji.

Ważny jest sposób, w jaki odpowiadamy na komentarze, wystawione opinie klientów czy pytania zadawane przez prywatne wiadomości. Nieistotne, czy robimy to sami, czy przy pomocy agencji marketingowej, ale najlepiej gdy odpowiednio wcześniej opracujemy schemat udzielania odpowiedzi. Jeśli odpowiada za to kilka osób, powinny zawsze podpisywać się z imienia, aby łatwo było rozpoznać, kto zajmuje się daną sprawą.

Niestety może się okazać, że nie każdy klient był zadowolony. I co wtedy? Warto abyśmy wyjaśnili sytuację i sprawdzili, co się dokładnie stało. Takie podejście do sytuacji będzie odebrane o wiele lepiej niż zignorowanie jej, a co gorsza udowadnianie klientom, że nie mieli racji.

Zamieszczaj aktualne informacje

Duże znaczenie ma ilość dostępnych informacji o firmie. Każda osoba, która wpisuje nazwę firmy w wyszukiwarkę internetową, chce znaleźć o niej podstawowe informacje takie jak siedziba, ewentualnie punkty sprzedaży, czy godziny otwarcia. Ważne jest również, abyśmy podawali dane kontaktowe, jak numer telefonu, a nawet kilka, jeśli firma dysponuje różnymi działami czy adresy e-mail do poszczególnych działów. Dzięki wizytówce Google i stronie internetowej można to wszystko pokazać.

Natomiast to nie wszystko, co można udostępnić. Bardzo ważne jest również pokazanie firmy od kuchni. Na wielu stronach internetowych można zobaczyć sekcję zespół, gdzie każdy pracownik ma dodane swoje zdjęcie i krótki opis stanowiska, jakie zajmuje. Dlaczego jest to potrzebne? W ten sposób budujemy zaufanie klientów, którzy widzą, że za nazwą kryją się też inne osoby, które dbają o każdą transakcję.

Internet jest często postrzegany jako anonimowy, dlatego wiele osób podchodzi nieufnie do zawieranych tu transakcji. Dlatego trzeba budować dobrą opinię, marki godnej zaufania, która rzetelnie podchodzi do każdej sprawy. Przypominajmy klientom, że w naszej firmie pracują ludzie, którzy odpowiadają za Ich zadowolenie.