Współpraca z agencją marketingową staje się coraz bardziej powszechna. Dzięki oddelegowaniu zadań z dziedziny reklamy, pozycjonowania, etc. można skupić się na prowadzeniu swojej działalności gospodarczej. Agencja marketingowa może zająć się działaniami, które przyczynią się do pozyskania wielu nowych klientów.

Kiedy warto korzystać z usług agencji marketingowej?

Przy prowadzeniu firmy często trzeba zajmować się wieloma rzeczami naraz, w tym marketingiem internetowym. O ile na podatkach, zarządzaniu czy inwestycjach możemy się znać bardzo dobrze, o tyle na zagadnieniach dot. marketingu internetowego już niekoniecznie. Z pomocy agencji marketingowej mogą korzystać np.: firmy prowadzące sklepy internetowe, przedsiębiorstwa, które przez swoją stronę firmową chcą zdobywać klientów czy małe firmy, które chcą być bardziej widoczne w sieci.

Również można zatrudnić pracownika na etat, który zajmie się marketingiem. Jednak można zlecieć takie zadania agencji. Będzie to optymalne rozwiązanie z dwóch powodów: w agencji pracuje wiele osób, które specjalizują się w różnych dziedzinach marketingu, po drugie outsourcing jest po prostu tańszy.

Nawiązując współpracę z agencją, oszczędzamy czas i pieniądze. Fachowa kadra pracowników, która ma bogate doświadczenie w prowadzeniu różnych projektów, może pracować też dla nas. Wiele osób nie nawiązuje takiej współpracy, ponieważ boi się wysokich kosztów. Na szczęście jest inaczej, niż myślimy. Z powodzeniem można oddelegować agencji tylko te prace, na których nam najbardziej zależy lub też nie mamy doświadczonego pracownika w swoich szeregach, który mógłby się tym zająć.

Jakimi zadaniami może się zająć agencja marketingowa?

Podczas wstępnej rozmowy warto poruszyć zadania, które chcemy zlecić. Może to być praca nad marketingiem treści na stronie internetowej czy zrealizowanie kampanii marketingowej. Jednak równie dobrze można postawić tylko cel, jaki chcemy zrealizować. Może to być np.: przyciągnięcie ruchu na stronę www, pozycjonowanie strony internetowej czy stworzenie kampanii reklamowej. W takim przypadku agencja marketingowa sama poda nam propozycje działań, jakie można zrealizować, aby osiągnąć zamierzony cel.

Bardzo ważne jest jednak ustalenie planu działania, konspektu czy nawet zawarcie prowadzonych zadań w umowie. Przykładowo, jeśli chcemy zlecić agencji prowadzenie profili social media, powinno to być uwzględnione w umowie wraz z czasem, przez jaki agencja ma się tym zajmować. Dzięki temu żadna ze stron nie będzie miała wątpliwości, kto i nad czym powinien pracować.

Efektywna współpraca – współpraca obu stron

Warto pamiętać, że choć to agencja będzie odpowiadać za wykonanie zleconych jej działań, to i my musimy wywiązywać się ze współpracy. Bardzo ważna jest komunikacja między współpracującymi firmami. Gdy na nas spoczywa dostarczanie materiałów np. nowych informacji branżowych, musimy je dostarczać w wyznaczonym terminie. Wówczas agencja marketingowa będzie mogła sprawnie pracować. Z kolei agencja również powinna się trzymać wyznaczonych zadań czy umownych terminów i przesyłać informacje o zrealizowanych projektach lub też postępach w pracy.

Jak monitorować działania agencji?

Monitorować efekty współpracy można między innymi przez Google Analytics. Warto każdą stronę podłączyć pod to darmowe narzędzie, aby móc sprawdzać statystyki, które będą przydatne przy planowaniu działań związanych z reklamą czy pozycjonowaniem strony www. Jeśli zleciliśmy agencji zadania mające na celu zwiększenie ruchu na stronie, to najszybciej sprawdzimy, czy ten ruch się pojawił właśnie w Google Analytics. Wystarczy się zalogować do swojego konta, aby zobaczyć wykresy związane z ilością użytkowników, którzy pojawili się na stronie w ciągu ostatnich 7 dni. Można również zmienić zakres dat, aby zobaczyć, jak ilość użytkowników zmieniła się od czasu rozpoczęcia przez agencję zleconych jej zadań.

Współpraca z agencją marketingową powinna zawsze być korzystna, ponieważ zlecamy pracę specjalistom, którzy mają doświadczenie we współpracy z firmami podobnymi do naszej, a przede wszystkim mają szeroki zakres wiedzy z różnych dziedzin, dzięki czemu mogą zrealizować zlecane im zadania, w ustalonym czasie.