Instagram to jedno z social mediów, które przeciętne jest używane kilka razy w tygodniu. Nic więc dziwnego, że również firmy próbują przez to medium znaleźć nowych klientów. Sam Instagram oferuje możliwość założenia konta biznesowego, na którym można uzyskać dostęp do statystyk profilu, postów, relacji, a także można wykupić płatną reklamę. Co zrobić, aby nasz profil stał się popularny i dzięki temu faktycznie pojawili się nowi klienci? Jakie prowadzenie social media zagwarantuje nam sukces?

Jak używać hasztagów?

Jednym ze sposobów na dotarcie do grupy docelowej na Instagramie jest opisanie dodawanego postu lub relacji przez hasztagi. Wchodząc w statystyki, można zobaczyć między innymi ilość wyświetleń z hasztagów. Przy większości postów jest ich więcej niż wyświetleń ze strony głównej czy z profilu. Wyświetlenia z hasztagów mogą osiągać nawet setki tysięcy! A zatem potencjalnie, jeśli dodamy dobry hasztag, zapewnimy sobie bardzo szerokie grono odbiorców.

Pozostaje jednak kwestia, jakich hasztagów należy używać i w jakiej ilości. Można dodać nawet 20-30 różnych hasztagów na post, ale niekoniecznie wygląda to estetycznie. Warto je dodać w pierwszym komentarzu pod postem, jeśli nie chcemy psuć wizualnie opisu.

Hasztagi powinny być odzwierciedleniem tego, co widnieje w poście. Publikując zdjęcia domu na sprzedaż, opisujemy ten dom, jego okolicę czy miasto. Nie dodajemy hasztagów podróżniczych, choć są popularne. Warto też dodawać różne grupy hasztagów. Wybierając odpowiednie oznaczenia można zasugerować się też ilością postów, które już pod takim hasztagiem widnieją. Dobrze jest wybrać te z przedziału 50-250 tysięcy postów. W takiej grupie mamy największe szanse być zauważeni, choć nic nie stoi na przeszkodzie, aby dodać 1-2 odnośniki do grupy postów z milionowymi zasięgami.

Istnieją też listy popularnych i zakazanych hasztagów. Jednakże nie są one stałe. Co chwilę mogą następować zmiany i do „zbanowanych” odnośników trafią nowe słowa. Jednak jeśli chcemy mieć pewność, że w naszym opisie nie ma niedozwolonego na ten moment hasztagu, można zasugerować się takimi spisami.

Co oznacza zapisywanie i przesyłanie zdjęć?

Prowadzenie social media to także dążenie do interakcji między marką a użytkownikami. Pod postami na Instagramie można zostawiać komentarze, ale również można zapisać zdjęcie czy nawet przesłać dalej. Co w ten sposób mówią użytkownicy?

Im ciekawszy post, tym chętniej się nim podzielą, czyli prześlą go dalej. A to daje nam szansę trafić do większego grona odbiorców. Także zapisy świadczą o dużym zainteresowaniu tą tematyką. Wiele osób wraca później do zapisanych postów, ponieważ im się spodobały lub wniosły ciekawą treść. Ponadto w statystykach można zauważyć korelację między zasięgami organicznymi postu, a jego zapisami. Im więcej zapisów, tym lepiej!

Trzeba jednak uważać na branding. Im więcej informacji o marce, tym mniej chętnie użytkownicy będą zapisywać czy udostępniać posty. O wiele lepiej przyjmują się po prostu posty tematyczne, cytaty, informacje o produktach i usługach, ale bez nacisku na promowanie marki.

Lepszy krótki czy długi opis?

Przez dłuższy czas uznawano, że lepsze są krótkie opisy pod postem. Jednak i długa forma jest dobrze przyjmowana przez sam Instagram, jak i jego użytkowników. Wręcz popularne są mikroblogi. W poście można dokładnie wyjaśnić jakieś zagadnienie, opowiedzieć o usłudze czy dodać recenzję produktu. Dzięki dłużej treści można objaśnić misję marki czy odpowiedzieć na najczęściej nurtujące klientów pytania. Bardzo dużo osób używa długich opisów, w których zawarte są jeszcze spore ilości hasztagów.

Nie ma jednego sposobu na prowadzenie marketingu internetowego na Instagramie. Jednak każda firma może znaleźć treści, zdjęcia czy krótkie filmiki video, którymi chce się podzielić ze swoimi klientami. Instagram można również traktować jako miejsce do kontaktu bardziej bezpośredniego.