W obecnych czasach samo posiadanie świetnego produktu, który jest konkurencyjny na rynku, czy też usługi, która jest chętnie wybierana przez konsumentów, nie zagwarantuje sukcesu. Świetnie, jeśli nasza marka ma stałych klientów, ale to może być niewystarczające aby zapewnić dobre funkcjonowanie. Cały czas trzeba zdobywać nowych odbiorców i aby to osiągnąć, potrzebny jest dobry plan, który wykorzystuje narzędzia do wsparcia sprzedaży. Aplikacji i programów jest bardzo wiele. Warto jednak przyjrzeć się czterem najbardziej przydatnym.

Planowanie pracy całej firmy

Większość firm posiada działy księgowości, marketingu i obsługi klienta. Muszą one bardzo ściśle ze sobą współpracować. Przesyłanie dokumentów finansowych, prowadzenie kampanii promocyjnych czy w końcu sama sprzedaż muszą być dobrze skomunikowane. Oczywiście zawsze wyznaczamy zadania, dla każdego pracownika. Jednak łatwiej nimi zarządzać, wprowadzać zmiany czy nawet przesyłać sobie informacje, jeśli zadania wpisane są w jednym miejscu.

Przyda się więc narzędzie do organizacji pracy, zarządzania zadaniami i projektami. Dostępne są za darmo lub płatne planery online, w których można założyć konto firmowe i utworzyć osobne konta dla wszystkich pracowników. Potem wystarczy utworzyć sekcje dzielone na zadania, a do każdego zadania można przypisać innego pracownika. Dzięki temu bardzo szybko można dzielić bieżące zadania i monitorować ich wykonanie. Także sami pracownicy na tym skorzystają, ponieważ mogą sobie przesyłać wiadomości czy informacje potrzebne do wykonania zadań.

Landing page do kampanii reklamowej

Tworząc kampanię linków sponsorowanych, trzeba pamiętać o landing page, gdzie trafią odbiorcy po kliknięciu reklamy. Taka strona musi być ściśle dopasowana do treści reklamy, ale i samej marki. Przykładowo, jeśli reklamujemy skórzane torebki damskie, to landing page powinno być stroną, na której wyświetli się aktualna oferta torebek damskich. Jednocześnie musi być bogata w informacje pomagające zdecydować się na zakup. Landing page musi mieć też przejrzysty układ.

Jak to wszystko zrobić? Bez trudu można znaleźć gotowe szablony w internecie. Nie trzeba samodzielnie ich tworzyć, przez co oszczędza się czas. A co ważniejsze korzystając z gotowego rozwiązania, które jest sprawdzone w praktyce, nie musimy się zastanawiać czy taki układ strony jest efektywny.

Kalendarz do zadań specjalnych

Jest bardzo wiele różnych aplikacji z kalendarzem. Jeśli jeszcze z takiej nie korzystamy, to czas najwyższy. Zwłaszcza jeśli regularnie umawiamy się na spotkania z klientami. Dzięki takiej aplikacji wyznaczymy nie tylko czas i miejsce spotkania, ale też dopiszemy sobie, czym konkretnie klient jest zainteresowany. Każde spotkanie zapisywane jest w grafiku, które potem widzimy.

A co z klientami? Taki kalendarz nie tylko pozwoli nam śledzić grafik, ale też udostępnić go na stronie internetowej. Dzięki temu klienci będą mogli zarezerwować dogodny dla siebie termin. Spotkanie zostanie dodane do naszego oraz ich kalendarza. Prowadzi to do oszczędzania czasu obu stron, ale też jest wygodną formą przypominania o umówionych spotkaniach. Dlatego takie kalendarza online są świetnym rozwiązaniem.

Sprawdź, czy klient przejrzał Twoją ofertę

Wybierając program do wysyłania maili warto sprawdzić czy ma on opcję umożliwiającą sprawdzenie statystyk. A co najmniej opcję powiadomienia – gdy klient otworzy ofertę, otrzymamy powiadomienie. Statystyki powinny nas informować, m.in.: ile czasu klient przeglądał ofertę, na jakich elementach się najmocniej skupił oraz czy przesłał ją dalej. Dzięki temu można nie tylko śledzić statystyki otworzonych ofert, ale też sprawnie zmieniać ich treść, reagując na dane od odbiorców.

Wszystkie narzędzia mają na celu wsparcie sprzedaży, ale nie musisz od razu korzystać ze wszystkich. Być może część już znasz albo masz inne sposoby na planowanie pracy. Warto jednak sięgać po programy i aplikacje które, mimo że nie sprzedają bezpośrednio, to sprzedaż skutecznie wspierają.