Firmy najczęściej wykorzystują Facebooka do prowadzenia profili firmowych i nawiązywania kontaktów ze swoimi klientami. Jednak dzięki Menadżerowi Firmy (Facebook Business Manager) można też tworzyć kampanie reklamowe, które będą wyświetlane innym użytkownikom tej platformy. Jednym z rodzajów reklamy, jakie można wyemitować, są reklamy dynamiczne. Takie reklamy skierowane są bezpośrednio do osób, które już wcześniej wykazały zainteresowanie daną marką. Nie tylko na Facebooku, ale w jej witrynie, na stronie sklepu online czy w aplikacji. Ich celem jest przypomnienie odbiorcy, o podjętej wcześniej akcji. Jak używać reklam dynamicznych, aby odbiorcy faktycznie podejmowali działania?

Reklamy dynamiczne – od czego zacząć?

Zrobienie takiej reklamy wymaga większych umiejętności niż dodanie grafiki, opisu i kliknięcia akceptuj. Żeby stworzyć taką kampanię reklamową, potrzebne jest między innymi stworzenie folderu z zasobami, kanału produktów czy katalogu produktów. Jednak, kiedy już to zrobimy, będziemy mogli zautomatyzować proces tworzenia pojedynczych reklam, jak i całych kampanii. Dlatego warto poświęcić czas, aby stworzyć kanał produktowy i katalog produktów, które będą stanowić źródło danych, pobieranych do reklam dynamicznych.

Trzeba też zdefiniować grupę, która ma widzieć nasze reklamy. Można użyć opcji pobrania informacji z narzędzia do remarketingu albo innej aplikacji. W opcjach zaawansowanych tworzenia kampanii możemy wykluczyć odbiorców, czyli wyznaczyć typy osób, które nie zobaczą reklamy. Czy też można wybrać zdarzenia – kup, dodaj do koszyka, wyświetl produkt – które odpowiadają naszym potrzebom. A nawet ustawić reklamy w innych językach, co przyda się osobom, które prowadzą działalność także w innych krajach.

Co można reklamować w ten sposób?

Reklamy produktów lub usług ściśle dopasowane do potrzeb odbiorców są potężnym narzędziem. Każda branża może je wykorzystać. Choć najczęściej stosuje je branża e-commerce. Ten typ reklamy najlepiej sprawdza się, gdy mamy rozbudowaną witrynę i wiele podstron, albo też sklep internetowy z bardzo dużym asortymentem produktów, posiadamy filie w innych miastach, a nawet krajach, czy po prostu sprzedajemy usługi jak miejsca noclegowe.

Sprzedaż produktów czy usług najczęściej jest reklamowana na Facebooku. Choć można też w ten sposób promować posty na blogu, artykuły tematyczne, kanał na YouTube czy nawet obstawianie zakładów bukmacherskich.

Jak optymalnie wykorzystać reklamy dynamiczne?

Powiedzieliśmy już, że w zasadzie każda firma może z nich skorzystać, obojętnie od tego, co chce reklamować. Aby odnieść największy sukces, warto zoptymalizować reklamy lub sprawić, że będą bardziej kreatywne, od innych reklamodawców działających w tej samej branży.

Zamiast wybierać standardowy szablon reklam, można utworzyć i zastosować niestandardowy. Coś innego od razu przykuje uwagę odbiorców. Oczywiście można też wykorzystać porę roku czy okresy przedświąteczne do przykuwania uwagi. Szablony inspirowane świętami, Walentynkami czy nawet Czarnym Piątkiem będą w tym okresie przyciągać odbiorców bardziej niż standardowa reklama.

Reklamy dynamiczne na Facebooku są świetnym rozwiązaniem, które powinno być obecne na stałe w strategii reklamowej marki. Raz utworzone zaplecze będzie można wykorzystywać przez długi czas. Same reklamy będzie można tworzyć kilkoma kliknięciami, a pozwoli to osiągnąć lepszą konwersję z reklam. To z kolei przekłada się na zwiększone zainteresowanie marką i przede wszystkim na większe zyski.

Korzyści ze stosowania reklamy dynamicznej

Reklamy dynamiczne stanowią świetne uzupełnienie innych działań promocyjnych, a nawet pozycjonowania strony internetowej, jeżeli reklamodawca taką posiada. Dzięki tej formie reklamy można dotrzeć do konkretnego odbiorcy. Sami ustalamy czy chcemy trafić do osób, które już naszą stronę przeglądały, ale np. porzuciły koszyk i wyświetlając im reklamę, nakłonić ich do dokończenia transakcji. Czy też skierować ją do osób, które wcześniej nie interesowały się naszą firmą.

Oznacza to, że jeszcze mocniej zawężamy grupę odbiorców i dostarczamy je osobom, które już prawie są naszym klientem, ale potrzebują tylko małej zachęty. Można powiedzieć wprost, że w ten sposób oszczędzamy środki wydawane na reklamę, bo wydajemy je tylko na potencjalnych klientów. Inteligenta reklama, jak reklama dynamiczna zapewnia o wiele więcej konwersji, niż zwyczajne reklamy na Facebooku. A co za tym idzie, przynosi realne zyski.