Wydawać by się mogło, że obecnie firmom wystarczy korzystanie z social mediów czy kampanie reklamowe, a nawet wybór reklam lokalnych, aby promować swój biznes. Jednak nigdy nie można obejść się bez dobrej strony internetowej. Należy zaplanować tworzenie strony www nawet wówczas, gdy prowadzimy mały, lokalny biznes. Biznes, który oferuje jedną usługę albo jeden produkt musi mieć stworzoną stronę internetową… Dlaczego?
Google najlepszym miejscem dla lokalnych firm
Obecnie wystarczy dodać swoją firmę, choć by do map Google, aby pokazywały się podstawowe informacje biznesowe. Można też założyć sobie konto w aplikacji Google Moja firma. Dodanie profili lokalnego biznesu jest darmowe.
Nie trzeba w nich podawać adresu strony internetowej. Za to można udzielić wskazówek dojazdu, podać numer telefonu czy nawet odpowiedzieć na przesłane zapytanie. Można też dodać godziny pracy i zdjęcia siedziby firmy z zewnątrz i wewnątrz. Co ważniejsze dla odbiorców, każda osoba może zostawić opinię, a inni mogą je czytać i decydować na ich podstawie, czy chcą zostać klientem firmy, czy nie.
Jednak bez dodania strony internetowej nie będzie przeniesienia ruchu poza Google. Rozwiązanie pomagające promować lokalne marki ma na celu promować platformę Google i to dla niej generować ruch, a co za tym idzie przychody.
Dlaczego warto mieć własną stronę www?
Tworzenie strony internetowej może zabrać dużo czasu i być kosztowne. Ponadto, kiedy strona www będzie już gotowa, potrzebne jest pozycjonowanie strony. Mimo wszystko jest to jednak nasza strona i my decydujemy, co ma się na niej znaleźć. Wybieramy jak długo dana treść czy zdjęcie ma pozostać na stronie www, a także czy chcemy korzystać z Google Ads, czy może pozostaniemy tylko przy organicznym pozycjonowaniu strony internetowej. Mówiąc wprost mamy niezależność w decydowaniu, jakie informacje przekażemy klientom oraz nie musimy się w tym ograniczać.
Nikt nie wie, czy regulamin Google Moja Firma nagle się nie zmieni na niekorzyść, a wtedy bazując tylko na tym rozwiązaniu, możemy dużo stracić. Zwłaszcza jeśli wcześniej nie pomyśleliśmy o własnej, dobrze zaprojektowanej stronie www.
Lokalne wyniki wyszukiwania też mają znaczenie
Wiele osób może się też zastanawiać czy pozycjonowanie strony www lokalnego biznesu ma sens. Otóż ma! Strony firmowe, które zajmują wysokie pozycje w rankingach lokalnych, mogą mieć też wysokie miejsce w wynikach organicznych. Na przykład bardzo często zdarza się też, że trzy najlepsze wyniki lokalne znajdują się na pierwszej stronie wyników organicznych.
Oczywiście może być też tak, że trudno będzie przebić się na pierwszą stronę wyników, ponieważ pojawiają się na niej wielkie i dobrze znane marki. Czy to problem? Nie do końca. Lokalny biznes zawsze jest przecież nastawiony na miejscowych odbiorców.
Takie osoby będą szukać takich fraz jak: „usługi szewskie Kraków”, a nie po prostu „szewc”. Dlatego można mimo wszystko mieć duży ruch na stronie, a to z kolei przełoży się na liczbę klientów. Im bliżej mamy do firmy oferującej produkt czy usługę, tym większe prawdopodobieństwo, że to z jej usług skorzystamy.
Warto też spojrzeć na Google Ads. Można je również ukierunkować lokalnie albo ogólnie. Wspomogą one działanie strony internetowej, a nawet kiedy sama witryna jeszcze nie jest wysoko w wynikach wyszukiwania, to one mogą zdobywać ruch i klientów do naszego małego biznesu.
Nie należy jednak bazować tylko na narzędziu Google Moja Firma, ponieważ za jakiś czas Google Moja Firma może się zmienić w kierunku trudnym do przewidzenia dla naszego biznesu. Posiadanie własnej strony www przez firmę jest również dobrze oceniane przez odbiorców. A promowanie się lokalnie nie wyklucza działań na skalę ogólnopolską. Wszystkie te elementy mogą się łączyć w całość, która sprawi, że nawet mała firma z dobra stroną www będzie miała wielu klientów.