Nie można zamykać się na nowe rozwiązania, ponieważ algorytm wyszukiwarek bardzo często jest modyfikowany, a przez to nasze działania dot. pozycjonowania strony www, choć dotychczas przynosiły efekty, mogą być coraz mniej skuteczne.

Aktualne trendy w pozycjonowaniu organicznym stron internetowych mają nam pomóc w prowadzeniu działań, które w obecnej chwili będą dla nas najbardziej korzystne. Sukces możemy osiągnąć jedynie wówczas, gdy będziemy na bieżąco z aktualnymi trendami.

Postaw na wygodę użytkowania

Optymalizując stronę internetową, zwykle skupiamy się na technicznych aspektach – zwiększenie szybkości ładowania się strony, zniwelowanie błędów w przekierowaniach, itd.

Nie można zapominać jednak o użytkownikach wyszukiwarek, którzy odwiedzają naszą stronę. Optymalizacja, aby przyniosła efekty w postaci zwiększonej liczby odbiorców, musi też być zrobiona właśnie z myślą o nich.

Co to oznacza? Trzeba poprawić wygodę użytkowania samej strony. Kluczowe elementy, na które trzeba postawić nacisk, to nawigacja na stronie, która ma być bajecznie łatwa i intuicyjna. Rozbudowane zakładki, masa przekierowań, czy w ogóle brak jakichkolwiek wskazówek, gdzie przejść dalej są problematyczne dla użytkowników i należy się ich pozbyć.

Dobra witryna powinna być cały czas rozwijana i poprawiana, a do tego musi być niezawodna technicznie, także w wersji mobilnej. Należy sprawdzić jak strona działa na wszystkich przeglądarkach, w tym na urządzeniach mobilnych. Każdy odbiorca musi mieć zapewnioną wygodę użytkowania strony.

Co to daje w kontekście pozycjonowania organicznego? Większą konwersję i mniejszy współczynnik odrzuceń, czyli osób, które ze strony po kilku sekundach wyjdą, bez przejścia dalej.

Dobrze działająca strona internetowa zachęca do pozostania na niej dłużej… A dzięki temu nasz odbiorca może stać się naszym klientem.

Zwiększenie prędkości strony

Poprawienie prędkości strony wpływa na lepsze doświadczenia użytkowników, ale jest też osobnym wątkiem, pod kątem pozycjonowania stron www.

Wyszukiwarki korzystają z algorytmów, które oceniają strony www pod wieloma względami. Im szybsza i lepsza technicznie strona, tym lepsza jej ocena, a co za tym idzie wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania.

Liczy się nie tylko szybkość ładowania na komputerze, ale też na urządzeniach mobilnych. Skoro urządzenia mobilne używane są równie powszechnie, jak komputery do przeglądania Internetu, to i strona mobilna musi być równie szybka.

Najpopularniejsza wyszukiwarka – Google poprzez narzędzie PageSpeed Insights, od drugiej połowy 2018 roku zaczęła oceniać też szybkość ładowania się stron mobilnych, aby wydać ocenę ogólną witrynie.

Można więc powiedzieć, że samo Google narzuca konieczność poprawienia szybkości stron mobilnych, aby mogło być wyżej oceniane. A jeśli do tej pory nie mamy wersji mobilnej, to najwyższy czas taką wersję zrobić.

Wyszukiwanie głosowe

Co piąte wyszukiwanie na urządzeniach mobilnych wprowadzane jest głosowo. Co to oznacza? Ze względu na powszechne już wykorzystywanie asystentów głosowych trzeba zoptymalizować stronę mobilną tak, aby mogła zostać wyszukana głosowo w wynikach organicznych.

Oznacza to po prostu konieczność optymalizacji i pozycjonowania strony na bardzo naturalne frazy i na długi ogon. Takie, których używamy potocznie i są ogólnie kojarzone z marką, produktem czy usługą, którą oferujemy.

Dobre linkowanie

Tworzenie dobrej jakości treści dla użytkowników to podstawa. Jednak do takich treści trzeba odpowiednio linkować, aby odbiorcy mogli je znaleźć i przeczytać. Nawet najlepsze treści, jeśli nie zostaną przedstawione szerszej publiczności, nic nie dadzą pod kątem pozycjonowania. Zatem bardzo ważne są linki przychodzące, które skierują do takich pożądanych treści.

Ważne jest również, aby miejsce, z którego dodany jest link, było powiązane z treścią, do której on prowadzi. Przykładowo firma z branży motoryzacyjnej powinna skupić się na znalezieniu portali publikujących informacje z tej branży i tam zamieszczać linki.

Może to być np. w postaci artykułu sponsorowanego czy jako wypowiedź eksperta z dodaniem informacji, dla jakiej firmy pracuje i linku do strony firmowej.

Mimo że ilość linków jest ważna, to jeszcze ważniejszy jest ich dobry profil i wysoka jakość stron, które je udostępniają. Trzeba też dbać o częstotliwość dodawania linków. Nie można tego robić masowo, ale też nie można takiego działania zaniedbać.

Zobacz również jak prowadzić marketing internetowy dla małej firmy